להנהיג ארבעים וארבע לוחמים ולוחמות

אם עדיין יש בלבכם ספק שעיסוק בספורט באופן עקבי ומאתגר מילדות איננו משפר ומטמיע את החוסן המנטלי והגופני המאפשר לעמוד באתגרים של הובלה, לוחמה ודריכות מבצעית לאורך שעות. אזי דבריה של שירה קצינה לוחמת במג"ב איו"ש המפקדת על ארבעים וארבע לוחמים ולוחמות ינפצו לכם את הספק הזה ומה הן הכלים והערכים שהיו ברשותה של שירה שאיפשרו לה לסיים מסלול כלוחמת, קורס מכי"ם וגיבוש ארוך ומפרך לקורס הקצינים.

שתפו את הפוסט שיגיע לעוד מעומדות ללוחמה על מנת שיגיעו מוכנות טוב יותר לאתגרים הפיזיים והמנטליים העומדים בפניהן .

קריאה מהנה!

"העיסוק בספורט נתן לי כילים וערכים להתמודד מול האתגרים " שירה.

יסודות הלוחמת – עיסוק בספורט, רצון לתרום, להתפתח ותמיכה מבית.

דיווחים בקשר, בקשות של לוחמים ולוחמות והודעות שנכנסות כל רגע ליוו את השיחה עם מפקחת שירה, בת 23, המתגוררת בצפון הארץ, שרואה בתפקידה שליחות, דוגמא אישית להעצמת הנשים וכ'אמא' של הלוחמים והלוחמות הדואגת לשלומם, הקשובה לרצונם ויותר מכל דואגת להעצמתם על ידי מסדרי בוקר, מסדרי כוננות ואימונים גופנים משותפים לכל ההמחלקה. לפני שנפגשנו לשיחה יומה התחיל השקם בבוקר, בשעה 04:00 במסדר חדרים, "יום טוב, מסודר ודריכות מבצעית מתחיל במיטה מסודרת ובחדרים נקיים ." כך היא עוברת חדר, חדר, מיטה, מיטה ודואגת שהכל יהיה מסודר ונקי, לאחר מכן במסדר לפני העלייה למשמרת בודקת לכל הלוחמים את הציוד, מחסניות, נשק והלבוש אשר ישמש אותם לכשירות מבצעית ארוכת שעות מול אוכלוסיה עוינת.

כאשר אנו ישובים זה מול זאת ולוגמים מקפה של בוקר הנחתי שהיותה ספורטאית מילדות הכנה לה כלים להתמודד מול האתגרים במהלך השרות, שאלתי את שירה "האם את חושבת שבהיותך ספורטאית מילדות הכנו לך כלים גופנים ומנטליים להתמודד מול האתגרים הקשים בטירונות, בקורס המכי"ם ובקורס קצינים? "

"חד וחלק, חד משמעי מסכימה עם זה, שנים ושעות של אימונים ומשחקים המלווים בזיעה, דופק גבוה, נפילות ומלחמה על הכדור חישלו אותי מנטלית וגופנית לסיים טירונות כלוחמת, קורס מכי"ם וקורס קצינים. אנשים שבאים מענף ספורטיבי כבר מהילדות הם מקבלים על עצמם ערכים ועקרונות. הספורטאי יודע מה זה להיות בלחץ במהלך המשחק, הוא יודע להכנס למוטיבציה בשניה, הוא רוצה לחתור למצוינות וזה ברור לחלוטין שהעיסוק בספורט עוזר לו בטירונות ובמסגרת צבאית. ראיתי בנות שהגיעו לטירונות ללא כושר גופני, מפונקות שלא יכולות לשבת על דשא עם מכנס ותוך שבועים פרשו מהטירונות. אני ממליצה לכל אחת להגיע עם כושר גופני וחוסן מנטלי על מנת שתוכל לעמוד באתגרים ובעומסים וכך לסיים טירונות בהצלחה. "

הרצון להתפתח ולרכוש כלים של הנהגה, הובלה ועם חוות דעת מעולות מהמפקדים החליטה לצאת לקורס פקודי עם לבטים רבים ופה נכנס התמיכה מהבית, כל הורה רוצה שילדיו יתפתחו ויתקדמו ולראותם מסיימים קורסים, מתקדמם ומובילים קבוצה של לוחמים יש בזה סיפוק וגאווה להורים והוכחה שהחינוך והערכים שהכינו לילדים היה נכון, שיקול דעת נוסף של ההורים שתמך בה סלל בפניה את היציאה לקורס פיקודי.

" בקורסי מכי"ם וקצינים חוותי המון פעיליות מבצעית, ביצענו ניווטים ורכשתי כלים של ניהול, איפוק, קבלת מרות, כלים שערכם לא יסולא מפז שרק במערכות צבאיות ניתן לקבל וישמשו אותי בעתיד."

בואו ללוחמה!

שירה ממליצה לכל אחת לבוא ולהתגייס ללוחמה. "הצבא והלוחמים צריכים אותנו כלוחמות – אנחנו מעצימים אותם, האפשריות להצטיין והאפשריות להתגייס ליחידות מיוחדות מובילות לחוויה של פעם בחיים ויש בחוויות הללו סיפוק אדיר."