למה חשוב להגיע מוכנים לצו הראשון?

"רציתי להגיד לך, שאני ממש שמחה שלמדנו והתכוננתי כי באמת ידעתי שאני באה לצו הראשון בהרגשה של מוכנות וידיעה מה הולך להיות לי. "

"דברתי עם החברים ושאלתי אותם אם הם התכוננו וכמעט כולם ענו לי שלא, וידעתי שזה היה רעיון מעולה להתכונן ולדעת מה הולכים לשאול. "

לאי מוכנות לצו הראשון של תלמידי תיכון ולחשיבות תוצאות המבחנים בצו הראשון התוודעתי בשנים האחרונות מגיוסם של ילדיי ומשיחות עם לוחמים ולוחמות.

פוסט זה הינו בבחינת העלאת המודעות והבאת מספר קווים מנחים על הנושא האמור, בסופו של דבר הידיעה איננה מספקת תצטרכו לנקוט פעולה בכדי להצליח.

נתונים אישיים שנקבעים בצו הראשון הם המשוכה הראשונה שלכם לשרות ביחידות מובחרות ונחשקות, הסוד שאיננו סוד שיש להתכונן היטב לראיון האישי עם המאבחנת ולמבחני החשיבה. הסטטיסטיקה מוכיחה שרק 24 אחוז יקבלו ציונים גבוהים ורק 13 אחוז מתוכם יתקבלו ליחידות הנחשקות והמובחרות. בכדי שתכללו בקבוצה שתקבל נתונים גבוהים יהיה עליכם להתכונן כמו כל משימה שמתכוננים מצליחים. הנתונים שיקבעו לכם הם סופיים ולא ניתן לערער אליהם ולשנותם.

לדוגמא בראיון האישי ספרו רק על התכונות הטובות שלכם נסו להמעיט באמירה על התכונות השליליות ואם יש כאלה ספרו אותם בנימה שיש בהן יתרון למערכת. תנסו לחשוב שאתם מגעים בדעה שאתם צריכים ל"שווק" את עצמכם בפני המאבחנת שתקבל רושם חיובי ממכם. וכמו שחברות פרסום לא מספרות לנו כצרכנים את כל האמת על מוצר שהם מפרסמים כך גם אתם צריכים להתנהג בראיון. לענות תשובות ענייניות ובלי סיפורי סבתא. להיות עקביים לאורך כל הריאיון וכבר להגיע בידיעה לאיזה יחידה אתם מעוניינים לשרת. בד ובד לתרגל פתרון תרגלי חשיבה במחשב תוך כדי עמידה ביעדי זמן.

נתוני פתיחה גבוהים אינם ערובה לשרות משמעותי, אך הם כרטיס הכניסה שלכם לקורסי היוקרה, לגיבושים ליחידות המובחרות ולקורסי מפקדים.