גיבוש לצנחנים – סיפורו של ה.

"ברגעים הקשים בגיבושים מלאתי את ראשי במחשבות נפלאות ונעימות, והמחשבות הרימו אותי ועזרו לי לסיים בהצלחה סידרה של גיבושים."

ה. צנחן אמיתי, בן קיבוץ בעמק הירדן, שברוח האמירה השרויה בצנחנים "לא חוזרים עד שמבצעים " סיים סידרה של גיבושים ולא התקבל ליחדה עלית. לא ויתר ולא ריחם על עצמו וסיים בהצלחה 5 חודשים של טירונות חי"ר ואימון מתקדם.
לצערו של ה. לא סיים מסלול לוחם מלא.

"הלואי שהייתי מסיים, לצערי הפציעות לא נתנו לי. "

בהמשך שרתו שימש מדריך, מצטיין, כושר קרבי – שבו זכה להגשים חלום.

מובא סיפורו כלשונו – איך התאמן ומהו סוד הצלחתו בגיבוש.

קריאה מהנה!

האדם הינו תבנית נוף מולדתו.

"בכיתה ו' הבטתי במראה וראיתי ילד שמנמן עם לחיים מלאות. "

ההבנה של ה. שרק הוא יכול לשנות את עצמו, הובילה את ה. להתחיל להתאמן.
בתחילה אימוני כוח בסלון ולאחר מכן ריצות בחיק הטבע.

"גלתי את העולם הריצה היפה, המיוחד ופשוט. "

במהלך התיכון רץ ארבע עד חמש פעמים בשבוע למרחק 10 ק"מ ובסה"כ שבועי 50 עד 60 ק"מ בשילוב אימוני כוח וגמישות.

" הנתינה והשמירה על המדינה הוטמעה ב – ה. מגיל קטן באווירה בה גדל, יחד עם כושר גופני גבוהה שנבנה במהלך שנים, "לחץ חברתי" בתיכון לשרות קרבי וסגידה לסמלי סטטוס של יחידות העלית הובילו את ה. בדרך לקרבי.

יום סיירות, גיבוש ליחידות העלית וגיבוש יחטיות צנחנים.

"בגיבושים רב הנסתר על הגלוי – צוותי המגבשים בונים תוכנית גיבוש שונה לכל מחזור בכדי להקשות ולבחון את התגובות. אך אלמנט אחד הוא עוגן ומשותף לכולם : ריצות ספרינטים בדיונה( גבעת חול ).

"על ראש הדיונה מונח תיק שעלייך לרוץ בשיא המהירות להקיפו, לחזור בריצה מהירה ולהסתדר בתור לפי סדר ההגעה. "

(*) ספורטאי שמתאמן בחדר כושר, במגרש הכדורסל ובענף הלחימה לא ישרוד את הדיוניות לאחר מאמץ ממושך. עליו לאמץ את עיקרון הספיציפיות ( מובחנות) ולהתאמן בדיוק על מה שמחכה בגיבוש.

ה. מדגיש "חייל קרבי טוב הוא קודם כל אדם טוב עם ערכים."

"ערכי הכנות, המקצועיות, האמינות, המציוניות והחברות הם אשר הובילו והנחו אותי בכל הגיבושים והיו נר לרגלי. ללא הערכים הללו הטבועים והמובנים שלאורם המתגבש מתנהג, הסיכוי לעבור את הגיבוש הם אפסיים. "

האכזבות וההצלחה.

"החיים מספקים עליות וירידות, בהחלט לסיים גיבוש ולא לקבל דבר זה דבר מאכזב עד מדכא, להכליל את האכזבה בתוך הגיבוש, כחלק מהגיבוש.
חלק מלעשות גיבוש זה גם לקחת בחשבון שיכול להיות שיהיה כישלון, להסתכל על הכישלון כמדרגה ולהתגבר עליו באמצעות האימונים, לא לוותר לעצמך לרגע גם ברגעים שקשה. "

ואכן ברוח דבריו של ה. המון מחקרים מראים שהגורם שהכי מנבא הצלחה בהמשך החיים זה לא נתוני אינטלגנציה ונתוני פתיחה כי אם היכולת לשלוט ולנהל את עצמך.

האכזבות והפציעות של ה. רק חישלו אותו ,והפגין יכולת שליטה וניהול עצמי שהובילו אותו להמשך שירות משמעותי בצנחנים כמסיים טירונות קרבית, אימון מתקדם ומדריך כושר קרבי שאימן מאות חיילים בשרותם הצבאי המאתגר.

תודה רבה ל – ה. שחלק עימנו את התובנות והנסיון.