גיבוש לקורס טייס – סיפורו של י.

"בפן הפיזי, לא הייתי בולט בגיבוש, לא הייתי מהמהירים ולא מהחזקים. אך הסתכלתי בלבן שבעיניי המגבשים, בלי בושה והראיתי להם שאני רוצה את זה. "

י. בין 22 תושב ההתיישבות העובדת שברמת הגולן, התחנך בעמק הירדן, סיים בהצלחה גיבוש לטייס שנמשך שישה ימים מאתגרים גופניים ומנטליים. בתום פרק זמן בקורס טייס חזר לקרקע וסיים בהצלחה הכשרה מאתגרת לאחת מהיחידות המובחרות שבין חטיבות החי"ר שהינה ראש לשועלים – סיירת גבעתי.

מובא סיפורו כלשונו איך התאמן לשיפור הכושר גופני והמנטלי. ולמה חשוב כל כך לחזק את הפן המנטלי בכדי לסיים בהצלחה את הגיבוש.

קריאה מהנה!

סמל סיירת גבעתי

כושר גופני גבוהה, נקודת פתיחה מעולה.

י. הגיע לגיבוש עם כושר גופני שנבנה מגיל רך מאימונים ומשחקים בקבוצת כדורסל אזורית, וללא הכנות כושר גופני מיוחדות.

"פעם בחודש הייתי רץ ריצת 3000 מטר עם מדידת זמן על מנת לבדוק את רמת הכושר שלי ולבחון את השיפור, דאגתי לחזק את שרירי הליבה." – שרירים העוטפים את עמוד השדרה שמייצבים את הגוף( שרירי הבטן, שרירי הגב והאלכסונים)

י. מציין שבמהלך הגיבוש יש המון ריצות ספרינטים בדופק גבוהה ועל המתאמנים לגיבוש לתת דגש במהלך האימונים לסוג פעילות האנארובית הזאת.

"אם אתה מגיע בכושר גופני גבוהה יש לך נקודת פתיחה מעולה. אתה בפער ויכול לבלוט בוודאות, אני בפן הפיזי לא הייתי בולט בגיבוש אך בפן המנטלי הייתי חזק ומוכן וזה סייע לי ברגעים הקשים לסיים בהצלחה את הגיבוש. "

ואכן ברוח דבריו של י. מחקרים מראים שהגורם שהכי מנבא הצלחה בהמשך החיים זה לא אינטליגנציה ונתוני פתיחה כי אם רמה מנטלית גבוהה – היכולת לשלוט בעצמך ולנהל את עצמך.

הכנה מנטלית לגיבוש.

1. כמה שפחות חוסר ודאות

"יש כאלה שיגדו לך שיש לך את זה ( חוסן מנטלי) או אין לך את זה, אבל זה לא נכון. יש כאלה שיגדו לעצמם לפני הגיבוש שיש לי את זה ואני לא אכנע לשום משבר, אני אעבור את זה ולאחר יומיים בגיבוש, ללא שינה מספקת, מקלחת וחוסר התמצאות בזמן, יקבלו שוק ויבנו שאין להם את זה,ויפרשו , אי אפשר לדעת אם יש לך את זה או שאין לך את זה."

כדי להמעיט את חוסר הוודאות שיש לך/ או אין לך את זה. י ממליץ להיפגש ולשוחח עם כאלה שהיו בגיבושים, לדעת ולהפנים כמה שיותר לקראת מה צפוי בגיבוש, לדעת לקראת מה הולכים.

"לפני הגיבוש נפגשתי עם טייס ובתום השיחה הבנתי שאני רוצה את זה ולקראת מה אני הולך. "

2. לדעת שאתה רוצה את זה באמת

י. מדגיש שבמהלך הגיבוש ( גיבוש לטייס רובו גיבוש מנטלי) רגעים של משברים מנטלים וללא המודעות שאתם רוצים את זה באמת, כל אחד מסיבותיו – תרומה למדינה, סיפוק עצמי והגשמה עצמית, יהיה קשה לסיים את הגיבוש.

"ברגעי משבר בגיבוש ידעתי למה אני רוצה לסיים וזה נתן לי את העוצמה הנפשית להמשיך. "

לסיום י. מבקש להעביר מסר לנוער לפני הגיבוש.

בני נוער שאינם ספורטאים פעילים חובה עליהם להצטרף לקבוצת הכנה לכושר גופני. ללא כושר גופני טוב קשה ואם בכלל לסיים את הגיבוש, להבין ולהפנים את ההכנה המנטלית כפי שצויין.

לימים י. סיים בהצלחה מיוניים וגיבוש לטייס והכשרה ארוכה וקשה בסיירת גבעתי והפך לגאוות המשפחה ומודל לחיקוי לנוער בישובו.

תודה רבה ל – י. שנאות להיפגש וחלק את תבונתיו להצלחה בגיבוש.