הצלחה בגיבוש

כושר גופני + מאפיינים אישיותיים מסוימים

לפני 3,000 שנה נקבעו, ע"י השופט גדעון, היסודות למיונים ולגיבושים ליחידות המיוחדות.

בתום מבדק הכושר הגופני, מסע רגלי מפרך, שערך ל – 10,000 המתנדבים, נערך מבדק מאפייני האישיות.

"ויאמר ה' אל גדעון כל אשר ילוק בלשונו מן המים כאשר ילוק הכלב, תציג אותו לבד, וכל אשר עברו על ברכיו לשתות, ויהי מספר המלקקים בידם אל פיהם שלוש מאות איש."
(שופטים ז', ה' – ו')

רק 300 מועמדים כרעו ברך והרוו את צמאונם על ידי הושטת יד קמורה למים ולפיהם, ולא שתו מים על ידי ליקוק כמו כלב. במעשיהם הוכיחו יכולת שליטה וניהול עצמי – שני מאפייני אישיות הנחוצים להצלחה בגיבוש.

ספרו של גיא – מאפס למאה סיפורו של צוות ביחידה 669 מאשש ומחזק את מודל הגיבוש של השופט גדעון:

"בני נוער שמתכוננים למבדקים ולגיבושים ורוצים להתקבל ליחידות מיוחדות נוטים לחשוב שגיבוש צבאי זהה לתחרות ריצה. הנער חושב לעצמו: ככל שאתאמן יותר וככל שארוץ יותר פעמים במעלה דיונות עצומות עם משקל כבד על הגב, וככל שאזחל מספר גדול יותר של קילומטרים ואפתח שרירים כמו בודי בילדר – כך יגברו הסיכויים שלי לעבור את הגיבוש. שמעתי אפילו על בן גילי שנהג לישון בלילות בחוץ עלאדמת כורכר כהכנה לגיבוש. לך תבין. שלא יהיו אי – הבנות: ודאי שכושר גופני מסייע לך לעבור את הגיבוש . אבל דווקא את הכושר הגופני יודעות היחידות לפתח במהלך ההכשרה. המפקדים, יחד עם קציני כושר קרבי ומד"סניקיות, יהפכו כל נער בכושר גופני טוב לחייל עם כושר גופני מציון. בזה הם מתמחים. לעמת זאת , הרבה יותר קשה להקנות לנער מאפיינים אישיותיים מסוימים הנדרשים כדי לשרת ביחידה מיוחדת, ודווקא אותם המגבשים מחפשים. תכונות כמו אמינות מוחלטת, קפדנות, עבודה רגועה תחת לחץ, סדר ועוד. כל יחידה והתכונות שאותן היא מחפשת בנער כדי לנסות ולהעריך את סיכויי ההצלחה שלו לסיים את מסלול ההכשרה התובעני והיקר. לכן, גם אם תשיג תוצאה טובה בכמה שניות בריצת אלפיים מטר, אבל אינך אדם מסודר או אמין מטבעך, סיכוייך לעבור את הגיבוש, ועל אחת כמה וכמה  לסיים מסלול הכשרה, יורדים משמעותית."

מתוך הספר מאפס למאה באדיבות הוצאת הספרים ידיעות ספרים.

לנוחיותכם מצ"ב קישור ישיר לרכישת הספר מאפס למאה.

https://www.e-vrit.co.il/Product/15516/%D7%9E%D7%90%D7%A4%D7%A1_%D7%9C%D7%9E%D7%90%D7%94_%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%95_%D7%A9%D7%9C_%D7%A6%D7%95%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93%D7%94_669

תודות

תודה רבה להוצאת הספרים – ידיעות ספרים שאישרו להעתיק קטע מהספר מאפס למאה לבלוג "סיפורי גיבוש" ובכך ניתנה אפשרות לקוראים נוספים לרכוש ידע חיוני להצלחתם במיונים ובגיבושים.

לרותי בין ארי, מנהלת פרויקטים מידיעות ספרים שעשתה רבות לקבלת האישור.